Vartant istorijos puslapius,
pamatysime, kad mada ir menas visada žengė kartu. Viena efektingiausių judviejų
kolaboracijų, mano akimis, priklauso Louis Vuitton mados namams. Negaliu
nepaminėti LV ir Yayoi Kusama bendro projekto bei jų bendradarbiavimo su indoneziečių
meninke Eko Nugroho (pastoroji man paliko itin gilų įspūdį). Vogue žurnalas tai
pat neatsilieka ir vykdo projektus, kurių dėka persipina mada ir menas –
paskutinieji jų darbai, meniškai, tačiau tuo pat metu itin skoningai, perteikti
G.Klimto, F.Leightono, Vincento Van Gogo bei kitų paveikslų personažai.
![]() |
Foto iš arrestedmotion.com |
![]() |
Nuoraukos priklauso vogue.com |
Pats faktas, kad mada ir menas
yra tokie glaudžiai susiję, veda prie išvados, kad mada – tikrų tikriausia meno
forma. Deja, su manimi nesutiktų Karališkosios Menų Akademijos parodų
kuratorius Norman Rosenthal, nes pasak jo, mados darbų paroda akademijoje būtų
surengta tik per jo lavoną. Kitą
vertus, tokie muziejai kaip garsusis Niujorko Gugenheimas dar 2000-taisiais
pristatė nemažą Giorgio Armani darbų kolekciją. Per kelis metus, idėja rengti
dizainerių darbų ekspozicijas išplito visame pasaulyje, ypatingai – Londone,
Florencijoje, Paryžiuje.
![]() |
Nuotrauka vogue.com |
Tradiciškai mada nėra laikoma
meno forma, ji greičiau yra siejama su mūsų kasdieniu gyvenimu (nors netgi tai,
ką dėvime ir kaip dėvime kasdien, tam tikra prasme taip pat yra menas). Bet
žiniasklaida, atrado mados potencialą, kaip reiškmingą kultūrinę jėgą, darančią
įtaką kitiems svarbiems fenomenams – teatrui, žurnalizmui, reklamai ir kinui.
Tada į madą buvo pažvelgtą kaip į svarbų socialinės išraiškos būdą, kuriuo
galima paveikti visuomenę. Negana to, universitetuose atsirado su mada
susijusios disciplinos, o tai jau buvo didelis žingsnis. Akademikams pripažinus
madą, kaip meno rūšį, meno kontekstas pakito bei prasiplėtė, o į madą buvo
pradėta žvelgti kaip kūrybinę idėją, o ne patį procesą. Tiesą pasakius, šiuo
metu nemažai garsių dizainerių stengiasi atsiriboti nuo masinės fabrikų
gamybos, tam, kad kūrimo proceso metu suartėtų su gimstančiais šedevrais.

Mada apima daugelį meno sričių – muziką, teatrą, fotografiją, dizainą ir kartu padeda jauniems meninkams. Pavyzdžiui, Hugo Boss įsteigtas prizas Gugenheimo muziejuje įteikiamas kūrėjui, kurio darbai geriausiai atsipindi šiuolaikinio meno plėtrą. Tai kodėl gi, vis dar yra tiek daug skeptikų, kurie tvirtina, kad mada nėra verta meno vardo? O galbūt meninkus gąsdina tai, kad madą gali suprasti ir interpretuoti visi, o tai neša grėsmę didžiajam, elitiniui menui?! Manau, kad mada yra tokia pat visavertė meno forma, kaip ir muzika. Ji gimė iš poreikio ir palaipsniui tapo dekoratyviniu,estetišku elementu mūsų kasdienybėje. Todėl ne kartą K.Lagerfeldo į šviesą iškeltas klausimas ar mada yra tikra meno forma, vis dar lieka neatsakytas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Ačiū, kad apsilankėte bliss bloge!